Za pomocą programu MicroSIP, w łatwy i prosty sposób jest możliwe prowadzenie połączeń głosowych z pasażerami dzięki telefonii internetowej VoIP.

Do wygodnego prowadzenia rozmów należy podłączyć do komputera słuchawki z mikrofonem oraz odpowiednio ustawić głośność w słuchawkach oraz mikrofonu.

Pobieranie i instalacja

👉 Pobieranie i instalacja programu do rozmów VoIP krok po kroku:

  1. Pobierz program (wersję „Lite”) klikając link: https://www.microsip.org/downloads
  2. Po pobraniu uruchom i zainstaluj aplikację. Podczas instalacji klikaj Dalej, aż do ukazania przycisku Zakończ.
  3. Naciśnięcie Zakończ uruchomi aplikację.
  4. W przypadku, gdy pojawi się pytanie zapory sieciowej, zezwól na połączenia.
  5. Gotowe! Możesz teraz przejść do konfiguracji poniżej.

Konfiguracja

👉 Konfiguracja programu do rozmów VoIP krok po kroku:

  1. W menu Panelu administracyjnego wejdź w zakładkę System > Telefony VoIP.
  2. Wybierz z listy numer telefonu jaki chcesz skonfigurować na stanowisku poprzez naciśnięcie w wierszu po prawej stronie symbolu „i”.

Każde stanowisko dyspozytorskie powinno mieć inny numer wewnętrzny.

  1. Na ekranie zobaczysz dane konfiguracyjne zatytułowane Konto SIP.
  2. Przejdź do zainstalowanej wcześniej aplikacji MicroSIP.
  3. Otwórz menu (symbol trójkąta w prawym górnym rogu aplikacji).
  1. Możesz zaznaczyć Zawsze na wierzchu aby ekran aplikacji nie chował się automatycznie po przejściu do innych aplikacji.
  2. Ponownie otwórz menu i wybierz Dodaj konto (Edytuj konto jeśli konto jest już utworzone).
  3. Wypełnij pola danymi konfiguracyjnymi z Panelu Administracyjnego (tzw. dane konta SIP):
  4. Dane konfiguracyjne można skopiować do schowka bezpośrednio, klikając ikonę umieszczoną po prawej stronie (ilustracja poniżej).
    1. Nazwa – wpisz daną podaną w polu Użytkownik np. 101.
    2. Serwer SIP – wpisz daną podaną w polu Adres serwera:Port serwera np. demo.syset.pl:14758.
    3. SIP proxy – wpisz daną podaną w polu Adres serwera:Port serwera np. demo.syset.pl:14758.
    4. SIP Login – wpisz daną podaną w polu Użytkownik np. 101.
    5. Domena – wpisz daną podaną w polu Adres serwera np. demo.syset.pl.
    6. Login – wpisz daną podaną w polu Użytkownik np. 101.
    7. Hasło – wpisz daną podaną w polu Hasło.
    8. Pozostałe pola pozostaw domyślne i kliknij Zapisz.
  1. Aplikacja po chwili powinna pokazać na dole ekranu komunikat: Zalogowany.
  2. Możesz zadzwonić na numer *60 i jeśli usłyszysz muzykę to oznacza, że telefon został skonfigurowany poprawnie.
  3. Teraz możesz powiązać telefon wewnętrzny ze stanowiskiem dyspozytorskim.

Pamiętaj, że aby telefon wewnętrzny dzwonił musi być zalogowany dyspozytor w Programie Dyspozytora powiązanym z danym numerem wewnętrznym. Do stanowisk, na których nikt nie pracuje (brak zalogowanego dyspozytora), nie są kierowane rozmowy.

Przydatne ustawienia

W aplikacji dostępny jest ekran ustawień:

Rozmowy przychodzące uniemożliwiają pracę

Przy dużym ruchu, telefony mogą dzwonić jeden za drugim i czasami dyspozytorki potrzebują wyłączyć pokazywanie okna rozmowy przychodzącej, aby dokończyć wpisywanie zlecenia. Można to zrobić w Ustawieniach, odznaczając opcję Przenieś na pierwszy plan przy przychodzących.

Przyciski multimedialne i zestawu słuchawkowego

Gdy klawiatura, której używa dyspozytorka posiada odpowiednie przyciski sterowania rozmową lub korzysta ona z zestawu słuchawkowego po USB lub Bluetooth, aplikacja MicroSIP może być w stanie reagować na ich naciśnięcie. Aby korzystać z tej możliwości należny w Ustawieniach zaznaczyć Konfiguruj klawisze multimedialne lub Obsługa zestawy słuchawkowego.

Problemy z dźwiękiem

W przypadku gdy występują problemy z dźwiękiem, zazwyczaj spowodowane jest to ustawieniami routera. Należy zalogować się na router i wyłączyć obsługę SIP (zazwyczaj w sekcji advanced/zaawansowane firewall/zapory ogniowej). Większość routerów posiada błędy w implementacji wspomagania protokołu SIP i uniemożliwia to prawidłową komunikację z serwerem.

https://hatpol.pl/blog/2019/06/01/dlaczego-opcja-sip-alg-w-routerach-powoduje-problemy-komunikacji-w-sip/

Czy było pomocne?

4 / 0