Wykupienie numeru telefonu na koncie VoIP (SIP trunk) nie oznacza, że ten numer bezpośrednio został przypisany do operatora VoIP. W telefonii VoIP większość kont posiada numery telefonów przeniesione/wynajęte od operatorów tradycyjnych. Tak jak w telefonii komórkowej przeniesienie numeru nie zmienia oryginalnego przypisania puli numerów a wyłącznie operatora rozliczeniowego.
Najłatwiej sprawdzić operatora naszego numeru telefonu korzystając z narzędzi dostępnych na stronie UKE pod linkiem: https://numeracja.uke.gov.pl/
Sprawdzenie operatora numeru telefonu stacjonarnego
Skorzystamy z narzędzia dostępnego na stronie UKE pod linkiem: https://numeracja.uke.gov.pl/pl/pstn_tables
W prawym górnym rogu tabeli znajduje się pole wyszukiwania, w które wpisujemy szukany numer telefonu. W kolumnie Operator (nazwa) odnajdziesz operatora przypisanego do numeru telefonu stacjonarnego wraz z informacją o całej puli w kolumnie Zakres (numer).
Sprawdzanie numerów telefonów na jakie dzwonią pasażerowie
Sprawdzanie numerów na jakie dzwonią pasażerowie lub na jakie przekierowaliśmy nasze numery znane pasażerom jest możliwe w Panelu Administracyjnym w zakładce Raporty->Raport połączeń.
Wybieramy odpowiednio szeroki zakres dat i naciskamy Szukaj. W tym momencie system przygotuje statystyki rozmów dla każdego numeru telefonu. W kolumnie DID możemy zobaczyć dokładny numer telefonu a obok niego statystyki. Numer telefonu może mieć na początku dopisane 0 lub dla notacji międzynarodowej 00 i kod kraju (np. 0048). Wynika to ze sposobu w jaki numer jest komunikowany przez operatora lub bramkę VoIP.
Zobacz także: https://szeftaxi.pl/szybkie-kody-przekierowan-telefonow/#zawsze-przekieruj
#VoIP