Rejestr zleceń zgodny z ustawa „Lex Uber” znajduje się w zakładce Raporty > Rejestr zleceń (Lex Uber). W zakładce tej możemy sprawdzić tworzony rejestr zleceń, wymagany ustawą o transporcie drogowym po zmianach na 2020 rok (tzw. Lex Uber).

Rejestr zleceń będzie tworzył się automatycznie na podstawie podanych w systemie danych.

Aby Rejestr zleceń zawiera wszystkie dane wymagane przez Lex Uber, należy uzupełnić niżej wymienione pola w Panelu Administracyjnym w zakładce Taxi > Taxi:

  • Rejestracja (numer rejestracyjny samochodu) – to pole jest wymagane przy dodawaniu nowej taksówki, jednak należy sprawdzić czy zostało wypełnione prawidłowo.
  • Numer licencji.
  • NIP – numer NIP przedsiębiorcy, na którego wystawiona została licencja taxi na ten konkretny samochód.
  • Licencja ważna do.
  • Wypis licencji – (jeżeli występuje; dla licencji wydanych po 1 stycznia 2020 roku).
  • Organ wydający licencję.

Pełne dane przedsiębiorcy, którego NIP podamy w taxi należy dodać również w zakładce Taxi > Firma.

Dane przedsiębiorcy można pobrać automatycznie z GUS. Wystarczy w tym celu na liście taxi kliknąć numer NIP. Gdy firma nie istnieje w systemie, otworzy, się strona pozwalająca na automatyczne dodanie do systemu firmy po numerze NIP.

Wypełnienie dodatkowych pół nie wymaganych ustawą pozwoli systemowi na raportowanie pełnej zgodności taxi z obowiązująca ustawą. Pola te to:

  • Przegląd kasy fiskalnej ważny do.
  • Legalizacja taksometru ważna do.
  • Badanie tech. pojazdu ważne do.

Dodatkowo w Panelu Administracyjnym w Taxi > Kierowcy, pola:

  • Psychotesty ważne do.
  • Badania lekarskie ważne do.

Status legalności taxi i kierowcy widoczny jest jako kolumna Legalność na listach w zakładkach Taxi > Taxi oraz Taxi > Kierowcy.

To czy system blokuje taxi oznaczone brakiem legalności, zależne jest od opcji konfiguracyjnej, którą można samodzielnie włączyć po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych danych.

Archiwizacja rejestru

Dyspozytorzy posiadający prawa do eksportu, mogą taki rejestr wyeksportować do pliku CSV i następnie przetwarzać go niezależnie od systemu w arkuszu kalkulacyjnym (np. Excel lub Libre Office Calc).

Zalecamy eksport danych z rejestru przynajmniej raz w miesiącu i przechowywanie go w celach archiwizacyjnych przez czas wymagany ustawą.

Czy było pomocne?

1 / 0