Jakość GPS w swoim telefonie możesz sprawdzić w dostępnej od wersji 21.40.03 diagnostyce lokalizacji.

Na ekranie głównym naciśnij trzy kropki i wybierz opcję Diagnostyka lokalizacji.. Ujrzysz dokładne informacje na temat GPS, które udostępnia telefon. Jeśli jest brak pozycji GPS lub jest ona bardzo stara, Aplikacja Kierowcy nie będzie funkcjonować prawidłowo. Czasem telefon ma wady oprogramowania lub konstrukcyjne. Spróbuj znaleźć rozwiązanie problemu z GPS dla swojego telefonu w internecie.

Ekran diagnostyki z prawidłowo działającym GPS powinien pokazywać położenie GPS z dokładnością do 60 metrów. Starość nie powinna przekraczać 10 sekund. Przykład prawidłowego działania GPS zobaczysz no zrzucie poniżej:

Jeżeli pozycja, dokładność i starość są prawidłowe, podczas wyświetlania ekranu, to wykonaj zalecenia związane z pracą w tle. Winę za utratę pozycji może ponosić agresywna optymalizacja baterii wykonana przez producenta telefonu.

Jeśli pozycja nie jest widoczna może być to problem z telefonem lub jego modułem GPS. W niektórych modelach telefonów pomagają następujące działania:

  • Przyznanie uprawnień do dokładnej lokalizacji GPS (Android 12 i wyższy).
  • Uruchomienie ponowne telefonu.
  • Dociśnięcie tyłu i przodu telefonu w celu przywrócenia połączenia anteny GPS z modułem GPS.
  • Zmiana ustawień GPS w ustawieniach telefonu.
  • Zamontowanie telefonu bliżej szyby w samochodzie.

Czy było pomocne?

3 / 0