Integracja systemu taxi z centralą VoIP jest niezbędna do pracy w trybie dzwonienia bezpośrednio do kierowców oraz zalecana w trybie Dyspozytora stacjonarnego lub zdalnego.
Aby w pełni korzystać z integracji centrali VoIP z systemem, należy połączyć numer telefonu korporacji taxi (komórkowy lub stacjonarny) z internetową centralą VoIP.
Integracja może być wykonana na kilka sposobów. Każdy z nich posiada inne wymagania techniczne.
Konto VoIP z numerem stacjonarnym lub komórkowym
Najprostsza opcja to posiadanie konta VoIP, na którym mamy już numer korporacji lub przeniesienie numeru do takiego operatora. Wykupienie numeru u operatora VoIP jest idealnym rozwiązaniem dla nowo powstających korporacji.
Przekierowanie rozmów z pasażerami na VoIP
W celu integracji posiadanego już numeru telefonu korporacji z systemem taxi, korporacja po założeniu konta VoIP otrzymuje stacjonarny numer telefonu.
W związku z tym, iż internetowa centralka posiada numer stacjonarny, należy upewnić się czy numer telefonu korporacji, który ma być przekierowany, posiada w ramach abonamentu darmowe przekierowania na numery stacjonarne.
Np. dla numerów skróconych (AUS): Orange: Abonament stacjonarny Rozmowy bez limitu
Niezależenie od tego czy przekierowujemy numer stacjonarny czy komórkowy, należy użyć kodu (*21
) opisanego na naszym blogu: https://szeftaxi.pl/szybkie-kody-przekierowan-telefonow/#zawsze-przekieruj
Po ustawieniu przekierowania, rozmowy będą przekazywane poprzez sieć internet do aktywnych stanowisk dyspozytorskich lub bezpośrednio do kierowców.
Przekierowanie przy użyciu bramki VoIP*
*Dotyczy wyłącznie telefonów bez abonamentu za darmo na stacjonarne, czyli większości infolinii oraz numerów skróconych/specjalnych (AUS), dla których przekierowania wymagałyby opłat (ponoszonych do operatora telefonicznego) zależnych od czasu rozmowy.
Podłączenie linii analogowych poprzez bramkę VoIP
Po zakupie i otrzymaniu od nas przesyłki ze skonfigurowaną bramką, należy ją podłączyć do sieci internet.
Bramkę VoIP (port WAN) należy najpierw podłączyć kablem sieci komputerowej do routera udostępniającego internet a następnie do zasilacza i do prądu.
Po podłączeniu bramki prosimy o kontakt. Sprawdzimy czy urządzenie połączyło się z centralką i czy możliwe będzie wykonanie podłączenia bramki do linii analogowych kablami telefonicznymi.
Bramkę należy podłączyć do gniazdka telefonicznego (tak jak robimy to ze zwykłym telefonem). W przypadku, gdy mamy ISDN bramkę podłączamy do wyjść analogowych udostępnianych przez urządzenia NT, zgodnie z tym jak podłączone są telefony. Po podłączeniu linii, bramka przy kolejnej rozmowie powinna przekazać połączenie do aktywnego dyspozytora.
Czasami w różnych częściach kraju operatorzy stosują różne formy przesyłania identyfikacji numeru dzwoniącego. W przypadku gdy bramka nie będzie rozpoznawała numeru, dokonamy jej zdalnej rekonfiguracji. W tym celu należy nam udostępnić zdalny pulpit komputera: wystarczy otworzyć na jednym z komputerów znajdujących się w tej samej sieci internetowej co bramka, link zdalnej pomocy dostępny w Panelu Administracyjnym w zakładce Pomoc > Zdalna pomoc.
Niektórzy operatorzy (np, Orange) wymagają wykupienia dodatkowej usługi w celu identyfikacji numeru dzwoniącego. Dotyczy to linii analogowych. Na liniach cyfrowych (ISDN) identyfikacja numeru jest dostępna nawet po podłączeniu w porty analogowe urządzenia NT.
Zobacz także: Nagrywanie rozmów na centrali VoIP
Czy było pomocne?
2 / 1