Witaj w KOMBO System Taxi!

Na samym początku, zalecamy abyś zainstalował potrzebne do pracy aplikacje na swoim telefonie (i/lub komputerze) i powysyłał sam do siebie kilka zleceń testowych, aby poznać pracę w systemie i sprawdzić, które ustawienia najlepiej się sprawdzą w Twojej korporacji.

Jak już wszystko będzie gotowe do pracy to możesz przejść do kroków, które pozwolą na pracę w systemie (przyjmowanie zleceń od pasażerów).

Zatem, zaczynamy!

Krok 1: Wpisz do systemu kierowców a następnie taksówki

Rozpocznij od wpisania do systemu wszystkich kierowców (lub tylko jednego przykładowego kierowcę, najlepiej siebie). Jak już dodasz kierowców (lub 1 kierowcę) to następnie wprowadź do systemu taksówki.

Na tym etapie będziesz mógł wygenerować dane logowania do aplikacji dla każdego kierowcy.

Krok 2: Zainstaluj Aplikację Kierowcy na telefonie z Androidem

W pierwszej kolejności najlepiej jest zainstalować Aplikację Kierowcy tylko na własnym telefonie. Jak już zrobisz kilka symulacji zleceń i będziesz chciał rozpocząć pracę w systemie to dopiero wtedy zainstaluj aplikację na telefonach kierowców.

Możesz również wysłać linka instalacyjnego do kierowców, aby samodzielnie dokonali instalacji, ale nie zalecamy tego ze względów bezpieczeństwa (hasło powiązania korporacji taxi powinno być znane tylko osobie zarządzającej korporacją).

Krok 3: Dodawanie kont dyspozytorów

Jeżeli do systemu w roli dyspozytora (wpisywanie zleceń i ich obsługa) ma mieć dostęp więcej osób, należy każdej z nich dodać własne koto dyspozytora.

Konto dyspozytora pozwala na logowanie do Mobilnego dyspozytora, Panelu Administracyjnego oraz Programu Dyspozytor. Dyspozytorom można dodać dodatkowe uprawnienia jeśli dodatkowo mają mieć możliwość zarządzania korporacją. Na przykład wybrana dyspozytorka może mieć nadany dostęp do Panelu Administracyjnego, tak aby mogła rozliczać kierowców lub wpisywać dyżury taxi.

Krok 4: Wybierz tryb pracy (lub łącz dowolnie tryby pracy)

Zależnie od wybranego abonamentu możesz mieć dostęp do różnych trybów pracy. Każdy z dostępnych trybów możesz samodzielnie przełączać w Panelu Administracyjnym: np. od poniedziałku do czwartku jest uruchomione Telefoniczne przyjmowanie zleceń przez kierowców a w weekend (gdy jest dużo zleceń) można pracować na Dyspozytorze komputerowym (jeżeli tryby te są dostępne w wybranym abonamencie).

Poniżej znajdziesz krótki opis trybów pracy oraz link do instrukcji uruchomienia każdego z nich.

Mobilny Dyspozytor

Dostępny w abonamencie: START, STANDARD i PRO.

  • Zlecenia wpisuje do systemu na smartfonie dyspozytorka lub wybrany kierowca na zmianie.
  • Do wygodnej pracy wystarczy Telefon z Androidem.
  • Uruchomienie Mobilnego Dyspozytora zajmuje tylko chwilę.

Aplikacja Pasażera

Dostępny za opłatą aktywacyjną w abonamencie: START, STANDARD i PRO.

  • Całkowicie zautomatyzowana wysyłka zlecenia, aktywna 24h/7d.
  • Aplikację najczęściej wykorzystuje się równocześnie z inną formą przyjmowania zleceń, jednak niektóre korporacje rezygnują całkowicie z rozmów telefonicznych z pasażerami i wykorzystują jedynie aplikację do zamawiania taxi.
  • Jeśli przy aktywacji wybrałeś również aktywację Aplikacji Pasażera to zamawianie taxi przez Aplikację WWW jest już aktywne.

Telefoniczne przyjmowanie zleceń przez kierowców

Dostępny w abonamencie: PRO.

  • Klienci dzwonią przez centralę VoIP bezpośrednio do kierowców, aby zamówić taksówkę. Połączenia są kierowane do kierowców zgodnie z kolejką a następnie po przekazaniu zgodnie z algorytmem (np. najbliższa do klienta).
  • Tryb pracy wymaga założenia konta u operatora VoIP. Z doładowanego konta (na zasadzie prepaid) operator VoIP pobiera opłaty za rozmowy telefoniczne.

Przyjmowanie zleceń w programie Dyspozytor przy komputerze

Dostępny w abonamencie: STANDARD i PRO.

  • Najbardziej rozbudowane narzędzie pracy (posiada najwięcej opcji).
  • Jest możliwa praca na tradycyjnej dyspozytorni lub zdalna.
  • Integracja z centralą VoIP: pokazanie podpowiedzi ostatnich adresów dzwoniącego klienta po podniesieniu słuchawki, co znacznie przyspiesza czas obsługi zlecenia, nawet do 10 sekund na zlecenie!

Krok 5: Zrób symulację zlecenia

Nim rozpoczniesz pracę w systemie, wyślij kilka zleceń testowych, aby przekonać się czy wszystko jest dobrze przygotowane do pracy.

Aby zasymilować zlecenie otwórz link Aplikacji Mobilnego Dyspozytora w przeglądarce na telefonie, komputerze lub tablecie i dodaj nowe zlecenie na dowolny adres, a następnie na telefonie z Androidem za pomocą Aplikacji Kierowcy odbierz zlecenie.

Następnie możesz również przetestować dostępne w systemie tryby pracy, aby przekonać się który tryb pracy (lub ich kombinacja) jest najkorzystniejsza dla Twojej korporacji.

Moduł telefonicznego przyjmowania zleceń przez kierowców wymaga wcześniejszego założenia konta VoIP. Pozostałe tryby pracy możesz testować od razu.

Już teraz wyślij zlecenie:

Krok 6: Sprawdź przed rozpoczęciem pracy

Krok 7: Rozpocznij pracę w systemie (przyjmowanie zleceń od klientów)

Jeżeli masz już wybrany tryb pracy oraz zainstalowane aplikacje potrzebne do pracy zgodnie z trybem pracy oraz przetestowałeś kilka zleceń to już możesz rozpocząć pracę w systemie (przyjmować zlecenia od klientów)!

Co to oznacza w praktyce? To zależy od trybu pracy. Przygotowaliśmy dla Ciebie checklisty.

Praca w Mobilnym Dyspozytorze

Aby rozpocząć pracę na Mobilnym Dyspozytorze musisz mieć:

  • Uruchomionego Mobilnego Dyspozytora (otwórz link Mobilnego Dyspozytora i zaloguj się pierwszy raz a hasło zapamięta się automatycznie!).
  • Zainstalowaną pomocniczą Aplikację Pomocnik Dyspozytora na telefon z Androidem oraz włączone powiadomienia (dzwoneczek).
  • Jeżeli Twoja korporacja posiada tylko 1 numer komórkowy, na którym już uruchomiłeś Mobilnego Dyspozytora oraz włączyłeś powiadomienia w Pomocniku Dyspozytora, to już możesz rozpocząć pracę.
  • Jeżeli masz więcej numerów telefonu lub numer stacjonarny to ustaw przekierowanie tamtych numerów na numer komórkowy, na którym zamierzasz pracować.

Aplikacja Pasażera

Aby rozpocząć pracę z użyciem Aplikacji Pasażera musisz mieć:

  • Wykupiona aktywację Aplikacji Pasażera w trakcie zakupu aktywacji systemu lub osobno poprzez zamówienie mailem.
  • Skonfigurowany i aktywny przynajmniej jeden z wariantów wysyłki wiadomości SMS. Pasażer do aplikacji loguje się wpisując hasło otrzymane w wiadomości SMS.
  • Dodany przycisk na stronie internetowej korporacji (przekierowujący do Aplikacji Pasażera), pod którym klienci będą mogli zamówić taksówkę, np. „Zamów online”.

Dodatkowo, aby zamieścić Aplikację Pasażera w Sklepie Google Play musisz mieć:

Kody QR z linkami do obu wersji Aplikacji Pasażera znajdziesz w Panelu administracyjnym System > Aplikacja Pasażera. Link do Sklepu Google Play pojawi się po kilku dniach od przesłania aplikacji do Google.

W przypadku trybu Multi miasto, dla każdego miasta/korporacji, możesz wykupić aktywację osobnej Aplikacji Pasażera.

Telefoniczne przyjmowanie zleceń przez kierowców

Aby rozpocząć pracę w trybie dzwonienia bezpośrednio do kierowców musisz mieć:

Dyspozytor komputerowy

Aby rozpocząć pracę w programie Dyspozytor musisz mieć:

  • Zainstalowany program Dyspozytor na komputerze z Windowsem,
  • Zainstalowany i skonfigurowany program do prowadzenia rozmów przy komputerze (MicroSIP) i podłączone do komputera słuchawki z mikrofonem lub inny telefon VoIP z numerem wewnętrznym centrali.
  • Wstawiony wewnętrzny numer telefonu w konfiguracji programu Dyspozytor,
  • Przekierowane wszystkie telefony korporacji, znane pasażerom, na numer internetowej centrali VoIP (patrz: Przekierowanie rozmów z pasażerami na VoIP).

Czy było pomocne?

1 / 1